Alla inlägg under mars 2007

Av Caro - 16 mars 2007 17:18

Jag älskar när kvinnor ler åt mig. Speciellt när det är läppstift över hela övre tandraden. Det ger mig en anledning att le med dem.

Av Caro - 15 mars 2007 11:52

Idag är det exakt ett år sen jag slutade röka. Det betyder, enligt Cancerfonden att "den överhängande risken för kranskärlssjukdomar är hälften av en rökares." Sweet.

Det bästa med att sluta röka var att jag fick tillbaka den sjyssta hudfärgen jag aldrig vetat att jag haft. Min hy brukade växla mellan två toner som var bägge mindre smickrande: gul och grå. Jag hade rökt sen jag var tolv. De naturligt rosiga kinderna var liksom inte prio ett just då.

Ingen abstinens fick jag heller. Det blev enklare när jag såg mig själv som en någorlunda vuxen icke-rökare istället för den trotsiga tonåringen som hängde kvar i nåt bara för att. Fast...den dag då nån jäkel uppfinner cigaretter med rynkreducerande egenskaper, konditionsförbättrande och teeth whitening i samma formula så lovar jag att börja röka igen.

Av Caro - 12 mars 2007 09:01

Något som är värre än en finne på näsan är en finne i näsan. Aj.

Av Caro - 12 mars 2007 04:42

Bilder från Nintendos style campaign 2001.

Designer för dessa skor heter Helen Red Richards och det förvånar säkert ingen när jag säger att hon vanligtvis designar ortopediska skor. Skorna ser promenadvänliga ut, minst sagt.

Äger ingen gameboy advance och synd att dessa inte finns till NDS Lite. JÄTTESYND. Skorna kostar ca $2000 styck liksom. Paret i mitten med Pikachu i klacken är klart coolast och favorit. Kawaii som fan.

Av Caro - 9 mars 2007 18:03

Då var den skickad. Sålde min kamera som stått och samlat damm och irriterat mig som fan för att jag inte tycker att bilderna blir tillräckligt bra. I för sig så kanske det var skit bakom avtryckaren, det vill säga jag. Jag hade roligt med den, men nu är det dags att gå vidare.

Ny kamera vankas. Fram till det får jag använda mobilkameran på min w810i. Tjoho typ.
____________________________________

Bilden är tagen 2005 i Mollans & Jiis badrum vars sköna belysning gav inspiration till en massa egobilder. Those were the days...

Av Caro - 8 mars 2007 00:00

Jag vet inte vad jag tycka om internationella kvinnodagen.

Jag skulle kunna säga att det är en dag för att belysa samhället om orättvisor och våld mot kvinnor för att sedan ändra mig och säga att det är ytterligare en dag då kvinnor gnäller på män.

Jag skulle också kunna springa ut med ett plakat och skråla "tjejer vi måste höja våra röster för att höras" i coolt demonstrationståg och kalla alla tjejer för medsystrar och säga saker som tillsammans är vi starka mot patriarkatet...blablabla". ELLER så kan jag stanna hemma med min snubbe, laga mat, diska och medan han sätter sig ner i vår soffa kan jag servera honom en dry martini som han avnjuter medan jag masserar hans fötter. Because he's worth it.

Den enda fördelen jag kan tänka mig med denna dag är väl att för en gångs jävla skull så är alla av kvinnligt kön ENADE. Det vill säga: utan skitsnack, utfrysning eller skvaller som vi brudar annars är experter på att utsätta varandra för resten av de 364 dagarna av året.
_____________________________________


By the way så är det helt oförståeligt att Sverige är en av världens mest jämställda länder som det stod om i Metro idag. Kvinnor tjänar 84% av vad männen tjänar och domstolarna är efterblivna med x antal decennier med sitt jävla du-får-skylla-dig-själv-om-du-har-kort-kjol-druckit-alkohol-och-dessutom-blivit-våldtagen-mentalitet.

Av Caro - 6 mars 2007 07:45

Fick precis ett "ohayoo gozaimasu" av en kund som för ett par dagar sen uppmärksammade att jag pluggade japanska på jobbet. Sugoi!

Av Caro - 5 mars 2007 06:25

Folk kollar snett när jag använder ordet "blatte". Ska nog börja säga "kebabriddare" istället. Tack Gringo för tipset.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards