Direktlänk till inlägg 10 maj 2008

Regnig lördag med Rinda Rinda

Av Caro - 10 maj 2008 23:35

Sover bort min huvudvärk som jag haft sedan igår till det ljuvliga ljudet av regnet som öser ner. Efter värmeböljan under golden week välkomnar jag regnet.


Mycket sen fika tillsammans med klassvänner och sen filmkväll. Eftersom vårt sällskap inte hade sett den urmysiga filmen Linda Linda Linda från 2005 (eller Rinda, Rinda, Rinda på japanska) fick det bli just den.


Kort synopsis:

Fyra tjejer, varav en koreansk utbytesstudent, bildar ett band och övar in covers på The Blue Hearts (Za Buru Haatsu), ett punkrockband från '80-talet. En feelgood-film som får en att nynna på Linda Linda tills man somnar, utan att ens veta vad låten handlar om.


Hon som spelar den koreanska utbytesstudenten stjäl verkligen hela filmen. Hon svarar "hai" på allt och ser HELT oförstående ut. Skrattar ännu mer nu än när jag såg filmen för första gången. Jag känner igen mig i den där känslan "att inte förstå".

 
 
Ingen bild

Cari

12 maj 2008 07:37

Är de där ifrån låten Rinda rinda kommer ifrån? den man får spela på dset? *pantad fråga*

 
Caro

Caro

13 maj 2008 03:13

Inte pantad fråga alls Cari!

Själva låten i Ds:et är ju en cover på den som gjordes av Blue Hearts under 80-talet och dessutom är den anpassad för spelet. Men det var ju där jag hörde den för första gången ;)

http://caro.bloggagratis.se

 
Ingen bild

urs

13 maj 2008 22:37

RINDA RINDA RINDA RINDA RINDAAA
älskar de där spelet
carina o jag kallar det för rinda spelet :D

 
Caro

Caro

14 maj 2008 04:38

Ja, namnet på spelet är ju alldeles för långt för att komma ihåg. Heja manliga hejarklacksledare, typ ;)

http://caro.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cari

15 maj 2008 15:26

Har försökt att ladda ner låtarna från Rinda spelet... Gick ingen bra :( vill ha vissa, de är juh skit bra! :D

 
Caro

Caro

16 maj 2008 05:41

Cari:
Har du försökt att söka på "Osu tatakae ouendan sondtrack"? Det funkade ganska bra för mig men jag sitter ju en halv värld bort...

http://caro.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards