Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Star wars celebration Japan

Av Caro - 4 juli 2008 18:12

Inför 30 års jubileumet av Star Wars-premiären i Japan hålls en tre-dagars fest (19-21 juli) i Chiba utanför Tokyo. På gästlistan står bland andra Mark Hamill, Carrie Fisher och Peter Mayhew (Chewbacca) som man kan få autografer av och dessutom kan man vandra i real size sets av Millenium Falcon eller Jabba's tronrum.


En tre-dagars Yoda premium biljett kostar 22 000 yen och inkluderar två alternativ till gåvor: "päls" från Ewokkostymer, autensitetsmärkta i en limited editionlåda ELLER så kan du få limited edition prints från Star wars-artisten Tsuneo Sanda. Oj, var det för mycket Star Wars termer? I så fall är det fel fest för just dig. Mer info finns här!


Om jag skulle gå på en sån festival skulle jag låna Stormtrooper-hjälmen av Robban för att den matcha den med min personlighet, klänning och de högklackade skorna från Zara. Inte så bra matchat med 30 graders fuktig värme dock. Dessvärre kommer jag inte gå på denna once-in-a-lifetime-festival för att jag är fattig student. Inga svordomar, men jag är frestad.


Min outfit 5 maj 2007


Köpte Pepsi istället och fick dessa. Blev lite nöjdare, men ifrågasatte öronen. Vill ha R2D2 och 3CPO också. Mer info


Från vänster:

Chewbacca, den svarta vet jag inte och en Stormtrooper.


 
 
Linda

Linda

6 juli 2008 05:06

När är detta? Är det nu? Jag är inget direkt Star Wars-fan per sé, men det låter ju jättespännande. Hörde från Sverige att det varit världssensation inför Mamma Mia!-filmpremiären med alla stjärnorna i filmen OCH hela Abba återförenat. Ja, jag säger då det... :P

http://tokyotidbits.blogspot.com

 
Caro

Caro

6 juli 2008 05:29

Förlåt! Missade att både lägga in länk till infosidan och datum. Klantigt. Trött.

Det är i alla inte nästa helg utan helgen därpå som den förnäma tillställningen äger rum, dvs den 19-21 juli. Om du åker, dokumentera så jag kan få gråta en skvätt :)

Majj. Gådd. Sverige alltså ;)

http://caro.bloggagratis.se

 
Caro

Caro

6 juli 2008 05:33

Nu finns både länk och datum i inlägget ;D

http://caro.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards