Alla inlägg under juni 2007

Av Caro - 30 juni 2007 23:34

Med tanke på hur kasst jag mådde magmässigt tidigare, borde man kanske tro att jag skulle skippa Calientes livsfarliga sangria. Men nej. Det blev tre glas sangria och mycket mat med vitlök. Efterrätten var ändå dödsstöten; Crema Catalana. Det är gräddglas med ett lager socker på. Precis vad en laktosstrulande mage behöver.


Fick de röda skorna som jag blev förälskad i från Din Sko. Vilken tur att det inte blev ett köp på just dessa. Köpte ett par andra istället som slet sönder mina fötter. De var söta och tyvärr kan jag inte säga detsamma om mina fötter efter att ha använt de.

Plånboken från Guess. Jag visste att det var kärlek så fort jag rörde vid den. Både skorna och plånboken hamnar i ett tryggt hem där de kommer bli älskade och väl omhändertagna.

Av Caro - 30 juni 2007 15:30

Extremt illamående och med ryggvärk från helvetet. Bra start på dagen. Tabletterna jag tog för att få bukt med smärtan har biverkningar i form av blockering av hungerskänslor och kroppen inte ville ha nånting till frukost, inte ens vatten. Illamående och yrsel avslutades inne i badrummet med att munnen förvandlades till ett mat-ut-hål istället för ett mat-in-hål. Vad gör man inte för att få slut på smärtan?

Gav mig fan på att jag skulle ha i mig mat och avnjöt min andra frukost på Bagel Street på St Eriksgatan tillsammans med Jens och Rille. Mitt illamående gör sig påmind fortfarande, om än lite svagare än förut och det blev inte bättre av att kolla på Chronicles of Riddick, vars kameraåkningar gjorde mig åksjuk.

Ska ut senare - middag på Caliente - med Rilles föräldrar. Det kommer att bli en mycket lugn kväll med god mat och trevligt sällskap. Längtar till efterrätten. Flan!

Av Caro - 30 juni 2007 02:32

Innan festen fick jag baka mina egna tårtor. Inte bra start med tanke på att jag föraktar allt som har med matlagning att göra, men att baka är helt ok. Tårtorna såg ut som att det var en 5-åring som valt garneringen - gelehallon med strössel och jordgubbar - och de var tydligen jättegoda. Jag glömde ta en bit till mig själv när jag var upptagen med att servera andra. Senildemens. Ja.

Festen var allt annat än misslyckad. Alla som betydde nånting för mig var här och de som inte kunde komma ringde och grattade. Det uppskattades. Blombuketterna var vackra och presenterna många och generösa.

Den absolut bästa bartendern i stan var här och fixade goooda drinkar. Drack många såna under kvällen. Jag har dessutom lärt mig att göra farligt goda margaritas. Det blev mycket alkohol då jag försökte supa bort min ryggsmärta, men trots promillehalten vägrade min rygg att sluta värka. Trots att jag varken kunde sitta eller dansa på hela kvällen, var kvällen jättelyckad. Tack kära vänner som gjorde min 28:e födelsedag till en mycket trevlig dag.

Av Caro - 29 juni 2007 14:51

Efter att ha burit hem två påsar grejer som ska festa upp ikväll så märker jag att det är nåt som saknas...Hur i helvete kunde jag missa att köpa tårta?

Ja, jag köper tårta. Jag orkar fan inte göra en egen. Inte till mig själv iaf.

Av Caro - 29 juni 2007 10:04

Det är najs att fylla år. Ett år äldre. Inte ett dugg visare. Jag känner inte det iaf. Såvida jag inte har blivit välsignad av Yoda med the force under natten så att säga.

Mycket som ska göras. Handla och sånt. Om fullt ös - medvetslös är ett tema, ja, då har jag faktiskt en temafest ikväll.

Jag har fått födelsedagspresenter också och det är inte vilka grejer som helst. Halsbandet Perish, armbandet Savage och ringen Oh Master, Oh Sorrow har numera mig som ägare. My Precious. Yeah.

Av Caro - 27 juni 2007 22:25

Nu är det klart. Jens, Rille och jag åker till Budapest för festivalen Sziget som årligen hålls på Óbudai island.

Nine Inch Nails, Chris Cornell, Chemical Brothers, Juliette & the Licks mfl kommer att spela. Det blir tredje gången i år som jag kommer se NIN. Smått fanatisk.

Nu till lite gnäll. Företaget jag jobbar för kunde inte ge mig ledigt och jag kommer att få åka hem två dagar tidigare än mitt sällskap. Jag kommer med andra ord att missa Napalm Death, !!!, Juliette & the Licks och CHRIS CORNELL. De svenska svordomarna är alldeles för milda för att jag ska kunna uttrycka vilken ilska jag känner av att inte få ledigt. Morr.

Av Caro - 26 juni 2007 20:01

Du är Bart - Rebellen

Motivering
Du vill gå din egen väg. Auktoriteter lockar fram dina värsta sidor. Det är inget fel på din intelligens, du skulle kunna lära dig kantonesiska, bara det inte betygsattes. Dessutom är du energisk och påhittig, och drar dig inte för att genomföra dina mest vansinniga idéer. I familjen är din roll den högljudda och uppfinningsrika, som minst sagt skapar krydda i tillvaron.

Av Caro - 26 juni 2007 13:01

Det spelar ingen roll vilken färg tubsockorna har. I sandaler är det alltid lika fult.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards