Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Caro - 4 juli 2008 18:12

Inför 30 års jubileumet av Star Wars-premiären i Japan hålls en tre-dagars fest (19-21 juli) i Chiba utanför Tokyo. På gästlistan står bland andra Mark Hamill, Carrie Fisher och Peter Mayhew (Chewbacca) som man kan få autografer av och dessutom kan man vandra i real size sets av Millenium Falcon eller Jabba's tronrum.


En tre-dagars Yoda premium biljett kostar 22 000 yen och inkluderar två alternativ till gåvor: "päls" från Ewokkostymer, autensitetsmärkta i en limited editionlåda ELLER så kan du få limited edition prints från Star wars-artisten Tsuneo Sanda. Oj, var det för mycket Star Wars termer? I så fall är det fel fest för just dig. Mer info finns här!


Om jag skulle gå på en sån festival skulle jag låna Stormtrooper-hjälmen av Robban för att den matcha den med min personlighet, klänning och de högklackade skorna från Zara. Inte så bra matchat med 30 graders fuktig värme dock. Dessvärre kommer jag inte gå på denna once-in-a-lifetime-festival för att jag är fattig student. Inga svordomar, men jag är frestad.


Min outfit 5 maj 2007


Köpte Pepsi istället och fick dessa. Blev lite nöjdare, men ifrågasatte öronen. Vill ha R2D2 och 3CPO också. Mer info


Från vänster:

Chewbacca, den svarta vet jag inte och en Stormtrooper.


Av Caro - 4 juli 2008 10:50

Kompisen Niclas skickade en födelsedagspresent till mig som var galet annorlunda nämligen ett signerat exemplar av John Ajvide Lindquists Människohamn. Hur häftigt är inte sån grej att få? Tackar Niclas! Hur visste du förresten att jag sträckläst alla av hans böcker..?


Syrrorna fick jag ett jättefint kort av också. Det är jättekul att folk kommer ihåg en trots att man är en halv värld bort. Många kramar på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards