Direktlänk till inlägg 28 april 2007

Två fester och YouTube-Carola

Av Caro - 28 april 2007 00:00

Alex fyllde 20 och är därmed den yngsta personen i min bekantskapskrets. Jag blev überförvånad när Alex berättade att hon fyllde Systemet-ålder. Vanligtvis brukar jag tycka att 20-åringar hör till iq-badboll-skrännande-måsjävlar-me-tetra-i-handen-kategorin, men inte Alex. Hon är snygg, smart, social och tar sitt vin i glas istället för att köra sugröret direkt ner i tetran. Hon är ett levande bevis på att visdom inte är förknippat med ålder med andra ord.

Att komma till en fest där man känner tre personer är alltid lika roligt. Alla är sociala i stora rummet för att sedan dra sig undan till köket, där de bästa samtalen äger rum. Sa till Alex att jag inte kommer att hamna i köket förrän jag är riktigt full och där tror jag att jag ljög. Jag blev aldrig full, men klart som fan hamnade jag i köket ändå.

I köket behandlades ämnen som sexminnen, jobb, reklam och bloggar. Vem hade hånglat/spoonat vem. Vad jag jobbar med? Jag tänker inte säga, men du ska veta att jag är missnöjd, svarade jag. Vad jobbar du med? Vi får shIT att fungera, säger han. Sen visade det sig att jag jag spelat CounterStrike på deras servrar ofta och länge under början av 2000-talet. När reklam fördes på tal misstänker jag är den enda som zappar för att se reklam. Jag fascineras av hur mycket idéer, planering och arbete det är bakom reklam som verkligen fastnar i huvudet. Men det är nog bara jag.

Bloggandet...ja...just det. Jag förklarar att min blogg är oneway-therapy, en monologistisk terapisession för att skriva av mig alla dessa aggressioner som uppstår när jag läser nyheter eller när jag möter kunder vars idioti sträcker sig två steg längre än min. Alex tyckte bara att jag låter förbannad i mina blogginlägg. Det är ju meningen.

Minnesvärt citat:
När Rockar-Anders började sjunga med i schlager-all-sången sa Anna-Karin "Anders har ramlat och schlagit sig". Hon var omedveten om hur kul det lät.

Kvällens flashback
När Purple Rain strömmade ur högtalarna. Känslan av högstadiedisko spred sig i kroppen när några stod och dansade tryckare på vardagsrumsgolvet för att i refrängen köra armsträckningar över huvudet och sjunga med (inget skrållande här inte).

ABSOLUT BÄST
När nån (misstänker Marie för att hon kunde koreografin) drog igång Carolas Fångad av en stormvind på YouTube och allsång-stämning med mimik och armvevande uppstod. Jag skrattade lite för mig själv när jag insåg att jag kunde texten. Till HELA låten. Haha.

 
 
Ingen bild

Alex

1 maj 2007 18:03

Hehe, kom precis på att jag hade glömt att skriva det. Stod och städade i köket och upptäckte den enorma flaskan, och rusade genast till datorn för att rätta till mitt misstag. Fixat! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards