Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Caro - 6 maj 2007 23:00

Jag antar att jag inte var på humör för att vara på konsert i och med att jag håller på att bli sjuk, så detta blir nog ett halv gnälligt inlägg.

Det kändes inte riktigt värt väntan när Trivim äntligen intog scenen. Känslan förbättrades inte heller när jag insåg att om man plockar bort Paolo Gregoletto (bas) och Corey Beaulieu (gitarr) så finns inte Trivium. Det är deras röster som låter grymt bra på skivan och ännu bättre live.

Minnesvärda låtar:
Dyin' in you Arms känns numera som en popdänga, men i live-version håller den fortfarande.
To the Rats
A Gunshot to the Head of Trepidation
Ascendancy
Anthem (We are the Fire) 
Ember to Inferno

Matt Heafy är jävligt bra på att le, mima, flörta med publiken och lira gitarr. När han uppmanar till mosh-pits så hänger alla på. Imponerad utbrister han "Oh shit!" mitt i sången. Vid nåt tillfälle skrattar han och säger "I fucked up my solo", men det var nog ingen som märkte. Det lät jävligt bra ändå.

Av Caro - 6 maj 2007 22:44

För det första...
What's up med att ha två förband? Man hinner bli trött tills det som man vill se kommer upp på scen.

För det andra...
What's up med alla 13 till 16-åringar som moshpittades? Borde inte de vara hemma och sova? Visste de ens vilka Sanctity och Annihilator var? För det visste fan inte jag. Jag börjar bli gammal. Fuck it. Anywho...

Minnesvärda låtar från Annihilator:
Alison Hell
Never, Neverland
Det var en tredje som också var skitbra, men seniliteten har slagit till och jag minns inte...

Roligt: När sångaren Jared MacEachern från Sanctity springer upp på scen och sjunger refrängen till Alison Hell. Klockrent.

Av Caro - 6 maj 2007 13:05

Jag vet inte om det är allergi eller förkylning, men nånting är det. Mina ögon är så pass svullna att ögonfranlinjen knappt syns och jag kan inte ha smink. Jag har ont i tänderna och i ansiktet, precis som jag hade när jag fick bihåleinflammation. Varför just idag? Trivium lirar på Klubben och jag har biljett...Suck...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards