Alla inlägg den 25 maj 2007

Av Caro - 25 maj 2007 23:45

Efter att ha sett Linkin Park "Live in Detroit" på MTV häromdagen så sjönk mina förhoppningar rejält. Sångaren Chester Benningtons röst bar liksom inte och det lät nästintill falskt. Inte så bra med andra ord.

Chester hoppar från metallplåtan ner på golvet, ett hopp som såg ut att vara på två meter och efter det är det fullt ös. Efter första låten var mina farhågor som bortblåsta. Det var en riktigt bra konsertupplevelse där allt från ljud till ljus stämde. För att inte snacka om Mike Shinodas röst som var absolut bäst.

Låtar, självklart inte i ordning för det orkar jag inte med...
One step Closer
Pushing me away
Points of Authority
Breaking the Habit
Don't Stay
Somewhere I Belong
Lying from you
Faint
From the Inside

Från senaste skivan Minutes to Midnight
Leave out all the rest
Bleed it Out
What I've done

Har jag missat nån låt? Kommentera gärna.

Av Caro - 25 maj 2007 23:40

I jakten på snygga rocktischas i min storlek missade jag halva av Blindsides uppträdande. Lika bra var väl det. Har inte lyssnat så mycket på dem och de lilla jag hörde medan jag köade till garderoben lät väldigt mycket som 30 Seconds to Mars.

Vässar armbågarna och börjar ta mig fram i publikhavet. En kille uppmärksammar att jag, utan svårighet, tar mig förbi honom och han lackar ur. Jag får en klapp på axeln varpå han säger "hallå! varfö trängerrurej fö?" Vänder mig om, tittar på snorungen som är 15 cm längre än jag och svarar, vänligt men bestämt "Ser det här ut som nån jävla kö på Konsum? Det här är en rockkonsert, anpassa dig därefter". Får minen fågelholk som svar och tränger mig vidare och lyckas ta mig långt fram.

45 minuter efter att Blindside slutat lira kommer 30 seconds to Mars upp på scen till operan Carmina BuranaBeautiful lie var självklart ut först. Andra låtar som kördes var mina favoriter The Fantasy och The Kill. Gigget avslutas med The Modern Myth och publiken uppmanas ta fram sina mobiler och lysa upp den nu mörka Globen. En ensam strålkastare lyser på Jared Leto. Vackert.


[parentes]
När Jared Leto frågar publiken om hur många det var som hade lyssnat på deras platta. Efter att ha hört publiken vråla ett positivt svar säger han: You can download it, we don't give a fuck.

Av Caro - 25 maj 2007 21:58

Just nu: står och gnuggar höftben mot stängslet på Linkin Parks konsert. Konserten är 20-30min sen pga strömhopp. Jobbigt, men svettigt. Och kul.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards