Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Caro - 14 februari 2008 15:23

På varuhuset Takashimaya's 7:e våning var decibelnivån hög. Tjejerna springer omkring som yra höns från chokladstånd till chokladstånd för att söka rätt choklad som ska ges bort på alla hjärtans dag.


Våra lärare har berättat att det är tjejerna som ger bort choklad, för att en månad senare, eventuellt få nånting tillbaka. Det behöver inte ens vara choklad. Om han är intreserad så ger han något tillbaka, om inte så...tja...bättre lycka nästa år.


Exklusiva chocolatiers som Pierre Marcolini, Godiva och 5th avenue Chocolatiere trängdes med andra chokladstånd och många hade inte mycket att erbjuda när jag besökte varuhuset igårkväll. Slutsålt. Det fanns alla sortens former och kvalitet på choklad, allt från jättegulliga djur till handmålade bitar till praliner av grön te och choklad.


Tar seden dit man kommer. Godiva var slutsålt och istället uppvaktade jag Rille med choklad från japanska Madame Setsuko Chocolatier och den uppskattades mycket. Mitt narcissistiska jag köpte mig champagnetryffel från 5th Avenue Chocolatiere. Because I'm worth it.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards