Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Caro - 23 februari 2008 23:15

Ikväll var vi ute med Designgänget på en mysig japansk restaurang. Maten var en sensationell fest för smaklökarna och stämningen var mycket avslappnad. Jag oroade mig väldigt mycket för hur det skulle gå med vår kommunikation i och med att de talar ingen engelska och min japanska är otroligt begränsad.


Tro det eller ej, det gick över förväntningarna.


Vi pratar ålder, cigaretter, god mat och svensk godis versus japansk godis. Det blev många skratt och många förvånade "eeeeh!" när vi berättade hur dyrt Sverige är jämfört med Japan och hur gamla vi var.

Misstänker att jag underskattade min japanska väldigt mycket. Vi har gått i skolan i fyra månader och lärt oss ofantligt att kommunicera, visst det går ju inte snabbt, men det går. Middagen var det ultimata beviset på att vi faktiskt kan prata och förstå mer än vad vi nånsin anat.


Språkbarriären håller på att tunnas ut, lite i taget.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards