Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

Förhållande = Fotboja?

Av Caro - 24 augusti 2007 10:24

Det snackas mycket om singlar just nu. Hur mycket det kostar, hur ensamt det är och hur mycket man ska spendera på dejter. Läste i PunktSe om tjej som går 5000 kr back varje månad. Det reflekterade jag inte ens över, men det var en mening under hela intervjun som jag hängde upp mig på.

"Anna blir förvisso uttråkad och ensam som singel då och då, men ser friheten som en stor fördel - att själv kunna styra sin egen tid."

Jag lever i ett förhållande där BÄGGE styr sin tid. Vi lever våra liv som att vi vore singlar men är monogama vad gäller sex. Vill han gå ut med grabbarna själv så gör han det. Har jag pokerkväll med mina grabbar, så gör jag det och släpar inte med mig min pojkvän bara för att. Ingen kontroll eller makt över varandra, spontanitet uppmuntras och vi lever med varandra på lika villkor. Man kan väl styra sin egen tid, jobba häcken av sig, GÅ PÅ KROGEN eller göra vad man vill trots att man lever i förhållande. Eller?

Det finns killkompisar som inte blir släppta utanför dörren utan att flickvännen följer med. Det finns de tjejer som lever i förhållanden där de blir behandlade som skit av sina pojkvänner, men de stannar ändå kvar. Saknad av intelligens, integritet eller självrespekt? Kanske, men främst är de livrädda för att vara singlar. Jag fattar det inte. Hur klarar man av att leva med en annan människa om man inte klarar av att leva med sig själv i ensamhet?

Citatet i kursivt ovan får mig att undra: finns det så många singlar i Stockholm för att de inte hittat nån som motsvarar deras syn på livet eller är det för att de inte vill leva i ett förhållande just pga alla kraven som kommer därtill? Eller så kanske de är precis som jag, hellre ensam än i dåligt sällskap.

 
 
Josse

Josse

24 augusti 2007 12:06

Tycker att du verkar ha ett riktigt bra förhållande du! Klart att man var och en ska kunna leva sina egna liv, men ändå vara ihop. Är singel. Men inte på grund av att jag är rädd för kraven som kommer därtill. Snarare på grund av att jag hellre lever ensam än i dåligt sällskap :-)

http://misspineapple.blogg.se

 
Carro

Carro

24 augusti 2007 15:47

Precis som jag då! Varför nöja sig med mindre? :D

http://caro.bloggagratis.se

 
Stonie

Stonie

24 augusti 2007 17:50

Så du läser min blogg fortf? :-)
Men blir nog Johnny, kan bli lite mkt me Chewie o Han på ena väggen och en signerad Boba Fett-affisch på andra tror jag....

http://stonie.wordpress.com

 
Stonie

Stonie

24 augusti 2007 19:11

Word! Vad får du dessa visdomsord från?

http://stonie.wordpress.com

 
Carro

Carro

24 augusti 2007 21:34

Stonie:
Japp, jag läser din blogg fortf. Det är kul med nån som är lika konstruktivt gnällig som jag.

Dessvärre får jag visdomsorden av erfarenhet. Går man igenom bajs och kommer ut ren på andra sidan så måste man fan ha lärt sig nånting på vägen. Hehe.

http://caro.bloggagratis.se

 
Ina

Ina

25 augusti 2007 14:06

Undrar när fan jag ska lära mig något också...

http://starina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards