Direktlänk till inlägg 2 oktober 2007

Trängsel i London

Av Caro - 2 oktober 2007 03:38

På grund av Londons säkerhetsystem på flygplatsen var det omöjligt för oss att checka in hela vägen till Tokyo. Jaha, tänkte vi. Inga problem.

På planet ner får vi reda på att Heathrow är mitt i rusningstrafiken och det är tjockt med plan som väntar på att komma in. Aja, vi kanske inte hinner ta en kaffe då, tänkte vi.

Vi tänkte aldrig på att vi måste checka in oss.
Inte heller tänkte vi på att Heathrows säkerhetskontroll skulle ta flera hundra år.
Inte hade vi en tanke på att vi kanske skulle missa planet eller att planet kanske skulle vara fullsatt.

Nej då.

Flyget landar en halvtimme försenat. Vi har två och en halv timme på oss. Det låter ganska mycket, men på Londons flygplats finns det ett svart hål som tiden slukas av. När vi kom till kön för säkerhetskontrollen kände vi att det här kommer gå åt helvete. Kön var 50 meter lång. Sprang förbi 30 meter kö för att sedan tränga oss in bland sura människor.

Säkerhetskontroll. Spring till incheckning. Norpar två av de fyra sista platserna i planet. Springer till gate. 

Tio minuter efter att vi satt oss obekvämt i våra flygplansstolar stänger de gaten. Vi hann.

12 timmar senare började det nya äventyret i Japan.

 
 
Ingen bild

Storm

3 oktober 2007 11:57

jag SAAAA ju det!! ".. nej carro det BLIR ingen slö taxfree-stroll down heatrow lane.. du kommer att HATA den där flygplatsen när du varit där en kvart"
Don't wanna say I told you so but..
*önskar lycka till med resten av resan*

 
Carro

Carro

4 oktober 2007 17:00

I know!
Kan tala om att din röst ekade i mitt huvud när vi sprang. Det var hemskt roligt, irriterande efter ett tag... ;)

http://caro.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

4 oktober 2007 23:34

"SAMTLIGA anställda brister ut "irrashaimase! som betyder välkommen. Det här händer varje gång man går in i någons butik. Oerhört trevligt, måste påpekas. Sverige har lååååångt kvar till den service-nirvana man upplever här."

Eller HUR!!! Oooh, I just love it... Och att läsa om det får det att värka i hjärtat. Mina och makens Tokyo-planer är visserligen verkligen på gång, men det känns ju helt joooobbigt att det inte är imorgon vi ska åka :P
Hur länge blir ni i Tokyo; när väntar Kyoto? Och var i Kyoto ska ni bo? Jag är så nyfiken!

http://tokyotidbits.blogspot.com

 
Carro

Carro

6 oktober 2007 16:29

Linda;
Jag förstår precis vad du menar! Jag som dessutom avskyr att vänta, fixade inte sista tiden i Sverige riktigt. Hade så otroligt höga förväntningar på Japan och hittills har jag inte blivit besviken.

Vi åker till Kyoto nu på ons (10 okt), bor med största säkerhet på ryokan de tre första nätterna innan vi får tillgång till "vår" studentlägenhet. Var det låg minns jag inte, återkommer om det.

Det är skitskumt, men jag toklängtar till skolan! Vill kunna läsa japanska mode-magz och spela Zelda på japanska :D

http://caro.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards