Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Caro - 4 oktober 2007 16:38

Nylandade och fräscha, fortfarande på Tokyos flygplats, tog vi en Starbucks ice coffee. Jag kliver in och SAMTLIGA anställda brister ut "irrashaimase! som betyder välkommen. Det här händer varje gång man går in i någons butik. Oerhört trevligt, måste påpekas. Sverige har lååååångt kvar till den service-nirvana man upplever här.

Hittade till vårt hostel efter ca 2 timmar med att byta från tåg till tåg och slutligen tunnelbanan. Det tog långt tid för att det TAR LÅNGT TID och inte för att vi åkte vilse. Faktum är att vi lyckades ganska bra med att hitta.

Från en sak till en annan så hatar jag Media Markt. Jag hatar det så mycket att jag vill lägga mig ner och sprattla och skrika att jag inte vill så fort Rille ens nämner att vi måste åka dit. Igår spenderade vi inte mindre än sex timmar i elvaruhuset Yodobashi på Akihabara. Helt galet. Det var 7 våningar med hemel-prylar, datorer, tv-spel och mycket mer. De har så mycket vackra saker som jag ska köpa och pimpa med Nintendo DS Lite med. Ååååh. Åååååh. Jag var i nörd-himlen.

Maid kaféet @ home café är ett konceptkafé där SAMTLIGA tjejer är klädda som manga-hushållerskor. Hela grejen var så sött och så rosa att man fick hål i tänderna. Innan vi fick dricka eller äta skulle vi "välsigna" maten med kärlek genom att sätta ihop händerna i form av ett hjärta, säga en ramsa tillsammans med vår maid för att därefter klappa gulligt och buga. Hela upplevelsen var bizarr, men mycket gullig.

Inget Akihabara utan att besöka arkadhallen. Minns inte vad den heter, men det var fem våningar späckat med arkadspel. Jag är usel på allt vad koordination heter, men testade ändå en variant av Gitar Heroes & DrumMania. Mycket roligt.

Det här blir inte sista besöket på el-kvarteret. Vi måste köpa mobiltelefoner och datalexicon. Dessvärre måste vi besöka immigrationsverket innan vi ens får köpa telefoner. Det finns tydligen inga kontantkortstelefoner så vi ska nog skaffa abonnemang.

Vi gick på världens kanske största övergångsställe idag. Vilket underbart kaos.

Ovido - Quiz & Flashcards