Direktlänk till inlägg 4 oktober 2007

Konnichiwa Tokyo

Av Caro - 4 oktober 2007 16:38

Nylandade och fräscha, fortfarande på Tokyos flygplats, tog vi en Starbucks ice coffee. Jag kliver in och SAMTLIGA anställda brister ut "irrashaimase! som betyder välkommen. Det här händer varje gång man går in i någons butik. Oerhört trevligt, måste påpekas. Sverige har lååååångt kvar till den service-nirvana man upplever här.

Hittade till vårt hostel efter ca 2 timmar med att byta från tåg till tåg och slutligen tunnelbanan. Det tog långt tid för att det TAR LÅNGT TID och inte för att vi åkte vilse. Faktum är att vi lyckades ganska bra med att hitta.

Från en sak till en annan så hatar jag Media Markt. Jag hatar det så mycket att jag vill lägga mig ner och sprattla och skrika att jag inte vill så fort Rille ens nämner att vi måste åka dit. Igår spenderade vi inte mindre än sex timmar i elvaruhuset Yodobashi på Akihabara. Helt galet. Det var 7 våningar med hemel-prylar, datorer, tv-spel och mycket mer. De har så mycket vackra saker som jag ska köpa och pimpa med Nintendo DS Lite med. Ååååh. Åååååh. Jag var i nörd-himlen.

Maid kaféet @ home café är ett konceptkafé där SAMTLIGA tjejer är klädda som manga-hushållerskor. Hela grejen var så sött och så rosa att man fick hål i tänderna. Innan vi fick dricka eller äta skulle vi "välsigna" maten med kärlek genom att sätta ihop händerna i form av ett hjärta, säga en ramsa tillsammans med vår maid för att därefter klappa gulligt och buga. Hela upplevelsen var bizarr, men mycket gullig.

Inget Akihabara utan att besöka arkadhallen. Minns inte vad den heter, men det var fem våningar späckat med arkadspel. Jag är usel på allt vad koordination heter, men testade ändå en variant av Gitar Heroes & DrumMania. Mycket roligt.

Det här blir inte sista besöket på el-kvarteret. Vi måste köpa mobiltelefoner och datalexicon. Dessvärre måste vi besöka immigrationsverket innan vi ens får köpa telefoner. Det finns tydligen inga kontantkortstelefoner så vi ska nog skaffa abonnemang.

Vi gick på världens kanske största övergångsställe idag. Vilket underbart kaos.

 
 
Linda

Linda

4 oktober 2007 23:35

Det var ju här jag skulle kommentera egentligen, men jag råkade visst hamna fel :P

http://tokyotidbits.blogspot.com

 
Ingen bild

Bijoruku

6 oktober 2007 15:11

Spännande! :D Är det så att ni ska semestra där eller?

 
Carro

Carro

6 oktober 2007 16:38

Linda: Jag svarade på "fel" inlägg om det är till nån tröst ;)

Bijoruku:
Semester i Tokyo i en dryg vecka och sen börjar vi plugga japanska i Kyoto i ett år. Myyyys... :D

http://caro.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards