Alla inlägg den 25 juni 2007

Av Caro - 25 juni 2007 22:10

Sommelier: dryckeskännare”, ”dryckesexpert” eller ”vinkypare”. Beskriver en person med omfattande och dokumenterade kunskaper om allehanda alkoholhaltiga dryckers harmoni enskilt eller tillsammans med olika maträtter.

Karol och jag tittade på nåt tv-program där en kille påstod att han var kaffe-sommelier. Jag reagerade för att sommelier har ju med alkoholhaltiga drycker att göra, men Karol reagerade pga en annan anledning.

"Vad fan är kaffe-somalier? Har de stavat somalier fel eller?"

Jag skrattade så jag tjöt. Och sen förklarade jag att det inte handlade om kaffeberoende personer från Somalia.

Av Caro - 25 juni 2007 14:03

Sol. Värme. Regn. Samtidigt. Resultatet: solbrillor i regn. Kombinationen värme & solbrillor är bättre och att föredra.

Ovido - Quiz & Flashcards