Alla inlägg den 4 oktober 2005

Av Caro - 4 oktober 2005 00:01

Jag hittade inte till Sims Cozy guesthouse igar pga
1. ingen visste var det lag
2. jag orkade inte ga mer med 12 kg packning pa ryggen (klenis)
3. det borjade bli sent (21.30 for att vara exakt)

Gick 2 km, hade fortfarande inte hittat det. Tog riksha till Wenshu temple och hittade fortfarande inte dit trots att beskrivningen sa att det ska ligga bredvid. Mitt lokalsinne ar dessutom ur funktion sedan fodseln sa det var ingen vidare heller. Vid templet trottnade jag, svalde min backpackerstolthet och checkade in pa Jindi Hotel som visade sig vara inte bara billigt (380y natten) men ocksa väldigt lyxigt. Jag ska bara stanna en natt...tror jag...Kanner att jag inte vill byta bort det dar rummet mot backpackerstandard.

Tidigt idag tog jag kartan och gick till Sim's (utan packning sjalvklart). Kollade runt och gillade det jag sag; sjysst atmosfar med sjyssta manniskor som jobbar har, det var inte dyrt och jag fick ett rum pa en gang. Det var bara att hamta grejerna och knata de dar 500 m som jag missade igar...

Av Caro - 4 oktober 2005 00:00

Besokte Forbjudna staden igar och det var verkligen en hel stad! Gick i mer an fem timmar och hade inte ens sett halva. Gav upp, tog en taxi till Leo's och fick reda pa att jag hade en biljett till Chengdu som vantade pa mig. Biljetten gick pa 860y. Inte lika lite som jag trodde att den skulle kosta, men jag sparade ca 1000 kr pa att inte kopa den i Sthlm.

Nu ar jag i alla fall i Chengdu! Lamnade Beijing kl 15.30 idag. Vagde ryggan pa flygplatsen idag och den vagde hela tolv kg! Observera att jag kopt nagra presenter och en jacka till mig sjalv. Har inte alls handlat mycket med andra ord. Turbulensen pa vag hit ar nanting jag inte upplevt tidigare. Mycket skumpande och skakande. Var framme tre timmar efter lamnat Beijing. Aldrig upplevt sa bra service ombord pa ett plan som det var pa Air China.

Klev av flygbussen och med hjalp av tva valdigt hjalpsamma killar hittade jag denna internetkafé. Stan ar inte lika stor som Beijing (tack och lov), det ar bara 3 miljoner invanare har tror jag...Nu ska jag bara hitta mitt boende och gar allt som jag vill sa besoker jag pandareservatet imorrn. Kommer inte att stanna har alltfor lange, max tre dagar skulle jag tro. Vill vidare till Tibet sa snart som det bara ar mojligt.

Ovido - Quiz & Flashcards