Alla inlägg den 14 oktober 2005

Av Caro - 14 oktober 2005 00:00

Planet lamnade Lhasa klockan 10.10 och jag var framme vid ca 13. Efter det har det varit full rulle! Letade i mer an fyra timmar non-stop mellan resebyraer for att aka pa kryssning sa fort som det bara ar mojligt och ett tag var jag nara att ge upp hoppet. Fick alltid samma svar: "Vi har inga platser inom de narmaste tva veckorna". Resebyraerna lag i var sin ande av stan och jag har tagit tre "jattedyra" (5 sek/styck) taxiresor mellan alla resebyraerna. Till slut hittade jag en resebyran nara mitt hotell och det visade sig att kryssningen som jag ville aka pa (Chongqing-Wuhan, 5 dagar med guide) ar fullbokad (och svindyr) och nasta kryssning gick for sent for att jag ens skulle hinna med flyget hem.

Resebyran Lekstugan verkade inte ett dugg seriosa nar jag kom till deras kontor pa 19 vaningen i en mycket flaschig byggnad. Det var mer som att jag knatade in i en hogstadieklass haltimme; ingen jobbade, alla sag ut att vara 15 ar, tjejerna tuggade tuggummi, sminkade sig och fnittrade i ett horn medan killarna satt framfor datorn och kollade pa film eller lirade Counter Strike. Hittade EN arbetande och engelsktalande tjej som erbjod mig den sista platsen pa en 3-dagars kryssning Chongqing-Yichang med allt inkluderat (4-stjarnig bat, mat, hytt och sightseen med engelsprakig guide) for 2200 kr. Hellre det an ingenting, tankte jag och kopte det. Nu till det nya aventyret: jag blir tvungen att ta bussen fran Yichang till Wuhan (4 timmar) for att sen ta taget till Shanghai (? timmar). Sa...Nar aker jag pa kryssning? Svar: klockan 0800 imorrn bitti. Snabbt jobbat va?

Klockan ar nu 19.05 och jag ar skittrott. For att inte snacka om bakis. Drinking games pa hoga hojder var inte att leka med. Tva muggar ol och sen var jag full. Alskade gastvanligheten dock.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2005 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards