Direktlänk till inlägg 2 juni 2007

Finkultur för mig, tv-spelsnörd

Av Caro - 2 juni 2007 18:07

Hur går musiken till Super Mario? Eller musiken till Zelda-spelen? Play! A videogame Symphony ger dig svaret. En symfoniorkester tillsammans med kör spelar populära tv-spelsteman under ledning av Arnie Roth. Man blandar finkultur med tv-spelsnörderi i ett utsålt Konserthuset.

Det klappades och tjoades när man kände igen riktigt gamla titlar från bland annat Amigas Lemmings, Alienbreed & Turrican 2, Nintendos Super Mario-teman och Zelda samt Commodore 64's The last Ninja och Forbidden Forrest för att nämna några. Akira Yamaoka, musikproducenten till Silent Hill 3 & 4, var på plats och lirade gitarr till Theme of Laura. Mäktiga Dancing Mad från FINAL FANTASY VI spelades tillsammans med rockbandet MACHINAE SUPREMACY. Andra musikteman som framfördes var från CastlevaniaElder Scrolls IV: Oblivion, Shadow of the Colossus, Metal Gear SolidRevenge of Shinobi och det osläppta spelet The Darkness.

Föreställningen var på det stora hela underbar! Dock saknade jag teman från Halo och Battlefield 2, som bägge gav mig gåshud i flera dagar efteråt efter förra årets föreställning. The Darkness, som inte har blivit släppt ännu, verkar lovande och jag måste spela den när den kommer ut...

[parentes]
En grej som jag irriterade mig en del på var antalet barn under 10 år som var på konserten. Gore, blod och våld visades på storskärmarna och mammor satt och höll för sina barns ögon. När volymen blev för hög satt ungarna och höll för öronen. Det väsnades och prasslades med ev chips/godispåsar. Prassel. I . Konserthuset. Fett irriterande. Visst, tanken var god, familjen ska göra grejer tillsammans, men snacka om att inte veta vad det är man har köpt biljetter till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards