Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Ett kilo svenskt godis

Av Caro - 15 mars 2008 15:17

Klev upp klockan 06 för att åka till Osaka Kansai Airport och möta lillasyster och sen dess har det varit fullt ös. Incheckning på ryokan var lite strulig på det sättet att Carina var bokad under ett annat namn. Fick hjärtsnörp i början, men det löste sig. Vid uppackningen får Rille & jag ett kg svenskt godis samt ett påskägg var. Det kostar 4.99 kr/hg att göra mig glad. Godiset funkar ibland också som hårdvaluta inför betalning av tjänster inom de svenska kretsarna i vår klass.


Efter en snurr-sushi och kollat läget i downtown Kyoto och Evisu-butiken var det dags för en powernap. Middag och sen sa vi hej till Teramachis shoppinggata. Slog till mot arkadhallarna efter det. 


Var usel rock & roll-gitarrist och ännu sämre trummis, men Dance Revolution var det för en gångs skull inga problem. Som en avslutning på en bra dag var Cari en litet berg med Kit Kat. Glad lillasyster och ännu gladare Rille som bidrog till vinsten.

 
 
Ingen bild

ursi

15 mars 2008 17:15

hej hej
kul o läsa vad ni gör! hehe inte förvånad över att carina ville gå till evisu butiken. eller som hon o jag kallar det för: EBISU! HAHA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards