Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Caro - 9 mars 2008 18:42

Potentiell macktjuv.


I och med att vädret var så fint idag, handlade Viktoria och jag på Starbucks och satte oss vid Kamo Gawa. På vägen dit såg vi stora örnar som cirkulerade i luften. När vi slagit oss ner och Viktoria börjat äta på sin macka tittade jag bort i mindre än en sekund och sen hörde jag nånting flappa VÄLDIGT nära mitt högra öra och sen ser jag en örn som flyger bort från oss.


Jag är extremt fågelrädd och skriker rakt ut i fasa, vänder mig till Viktoria och hon har ett färskt rivsår som det blöder på ansiktet. Hennes macka saknas och hon skakar, ömsom gråter och skrattar. Jag skrattar och gråter med henne. Chocktillstånd. Örnen hade snott hennes macka precis när hon öppnat munnen för att ta en tugga.


Fatta precisionen örnar har! Den hade kunnat få med hennes öga eller halva hennes ansikte på kuppen, men hon fick bara ett litet rivsår som tur var.


Vi var galet paranoida så fort vi såg en skugga av fåglar på marken och såg näst intill hysteriska ut när vi såg små hundar som örnar med största säkerhet såg som snacks. Vi gick därifrån och satte oss på samma Starbucks där vi handlat mackan som blev snodd, säkra under tak. Det kommer nog dröja länge innan jag vågar mig på picknick vid floden igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards