Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Caro - 4 mars 2008 16:55

Om dryg två veckor åker jag till Beijing för shopping och sightseen. Jag har redan varit där en gång och blev lite kär i staden, dess kulturhistoriska arv och shopping. Sist jag var där hade jag köpt Wilma-guiden som jag slängde efter halva resan för att den sög sten.


Jag gillar att handla reseböcker. Efter att ha inhandlat Time Out's Tokyo-guide blev jag kär i bokens utsnitt och grymt uppdaterade...ja...allt från must-visit-restauranger till vad det kostar att gå på tempel. Bloggen Tokyo Tidbits (tokyotidbits.blogspot.com) hjälpte dessutom till med inside-info om allt från klädestorlekar till väderfrågor som inte boken kunde besvara.


Beställde Time Out Beijing, och självklart, kort därefter hittade jag en ytterst intressant blogg, Älskade Beijing (alskadebeijing.blogspot.com), med alla guldställen jag inte hittade till förra gången jag var i Beijing. För den som ska åka till Beijing är denna blogg ett måste. Se det som en förberedelse inför shoppingrundan med bilder och eventuella väganvisningar.


För den delen är jag snart pank. Lever snart på luft, kärlek och goda nudlar för 7 kr och 500 kcal per paket. Jäkla CSN som inte räknade med att vi skulle betala vår kursavgift denna månad och betalade ut för lite pengar. Tur är ju att nästa utbetalning kommer lagom till Beijing-resan. Sayonara fattig student. Nihâo shopping!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards