Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Caro - 13 mars 2008 16:45

I Gion går det åt rätt håll. Kan knappt bärga mig till då hela Kyoto är rosa av blommorna från körsbärsträden!


   

  
Av Caro - 13 mars 2008 14:59

undefinedLetandes efter en kostymeringsshop (där man betalar för att bli klädd och sminkad till maiko eller geisha) såg vi inte bara en geisha, det var ett myller av dem. Av en förbipasserande hörde vi hur han förklarade för sina åhörare att den gatan vi befann oss är där geishorna och maikos bor. Efter att hört detta stod vi kvar vid ett gatuhörn och mycket riktigt, där kom den ena geishan efter den andra.


Visst, det var inte första gången jag såg geishor. Tidigare i år såg vi tre stycken som skyndade till en appointment och känslan då var samma som idag; De är verkliga! Jag kan inte fatta det!

undefined


Hur ska jag ens kunna förklara känslan? Det är som att träffa jultomten när man är fyra år, snubbla över en enhörning i skogen eller som att träffa Trent Reznor i NiN. Jag blir otroligt överväldigad så att känslan får knappt plats i kroppen. Vågade inte ens fråga om jag fick ta kort på de, så zoomen på kameran kom verkligen till nytta idag.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards