Alla inlägg under maj 2007

Av Caro - 14 maj 2007 23:01

Nu har jag bestämt mig. Jag ska prata om Haroo Kitty på japanska uppgiften imorrn. Det ger mig mindre än 20 timmar att sätta ihop lite fakta och sånt. Inte alls svårt. Det finns ju bara miljoner sidor att hämta info från. Starta paniken...

Av Caro - 14 maj 2007 21:12

Gjorde ett vuxenpoängstest...Skrattade lite...

Din vuxenpoäng är: 15.4

Din ålder borde vara 28.1 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse
Njaaa, riktigt där är jag inte än. Jag fyller 28 om drygt 1 månad...

"Se där ja! Du är ungefär lika gammal som du framgår av testet. Så fortsätt leva ditt liv precis som det är och allt vad det innebär. Glöm inte bort att allt eftersom du blir äldre så måste du samla på dig mer vuxenpoäng"
VA?! MÅSTE jag det? USCH, det vill jag inte. Det fanns vissa grejer i testet som jag absolut inte känner för att göra...Semestra på Kos till exempel. 

Tips på saker att göra för att få mer poäng köpa bil.
Inte en chans. För dyrt och jag bor inne i stan.

Köpa hus
Återigen inte en chans. Lägenhet kanske...

Åka till Kina
Been there, done that, loved it, doin' it again

Anordna vinprovning för dina vänner
Nej...

Börja dricka Gourmetkaffe
Vad är det? Finns det till bryggare?

Är du inte redan sambo är det kanske dags att börja fundera på det iallafall
Hahaha, hemsk om jag skulle vilja leva själv resten av livet, eller hur?

"Är du fortfarande singel så oroa dig inte, gå ut på krogen och försök hitta någon"
Det finns plenty av folk på krogen, killar såväl tjejer, men alla är drägg med hög alkoholhalt i blodet efter en viss tid på dygnet. Jag har fan sett mig själv liksom...Förresten så är jag hellre själv än i dåligt sällskap. Så det så. Oj, va barnsligt det där lät...

Av Caro - 12 maj 2007 23:26

Fixade banana split och salta pinnar, dock inte för att ätas samtidigt. Toapaus. Tillbaka i soffan för mer film.

Tenacious D - Pick of Destiny sög inte alls lika hårt som alla kritiker påstod. Antar att man måste vara bakfull för att uppskatta den och det var väl inte rescenterna. Bra musik och liiite fis-humör i en salig röra. Filmen handlade om hur Tenacious D bildades och sökandet efter ett plektrum vars innehavarande får förmågan att rocka riktigt hårt.

Varför ska filmen ses?
Främst för att låttexterna är skitroliga och genialiska. Andra anledningar är Ben Stiller i fult hår, Meatloaf som puritan, påståendet om att penisen skulle vara en muskel och den ilsket rockiga Satan som jag tyckte hade fantastisk röst. Han visade sig vara Dave Grohl från Foo Fighters. Coolt.

Bild från IMDB.

Av Caro - 12 maj 2007 21:00

Bakis idag. Var på Medusa igår med Jens och kom hem tidigt imorse. Hela dagen har gått åt att äta godis och kolla på film. Jag är helt utmattad av den ansträngningen.

Kollade på Dreamgirls i brist på andra filmer och jag måste säga att det var lite synd att jag inte var mer "in the mood" för en sån film. Tror att jag hade uppskattat den lite mer då. Kostymerna (skulle vilja ha en klänning av varje), sminket (vill jag låna deras make up artist som skulle få lära mig hur man klämmer dit lösögonfransar så att de ser sådär snygga ut) musiken (wow) och frisyrerna var suveräna. Den stjärnan som sken klarast var ändå Jennifer Hudson som fick en Oscar + Golden Globe för rollen som Effie White. Jag är inte så jäkla känslig, men jag kände en liten tår i ögat när hon sjöng "And I'm telling you I'm not going". Vilken röst! Gåshudattack som varade väldigt länge.

Bild från IMDB.

Av Caro - 11 maj 2007 11:03

Bild lånad från Aftonbladet

Funderar allvarligt på att vara med i Mustasch-kampen. Tänkte låta den växa och frodas vilt på min överläpp. Orkar fan inte bleka eller vaxa längre. Jag hoppades på att jag kunde bleka så pass mycket att fjunen på överläppen gav upp och föll av med hjälp av alla kemikalier, men det har alltså inte hänt. Jag vill bli photoshoppad på överläppen. Jobbigt med hårlöst perfektionistisk ouppnåeligt fucking jävla ideal.

Av Caro - 11 maj 2007 09:05

Är smått paranoid och halvhysterisk nu efter tre koppar kaffe [klockan är inte ens tio]. Passar på att köra städrejs hemma och hoppas på att koffeinkicken inte dalar under tiden jag städar garderoben.

Igår insåg jag hur kaffeberoende jag är. Trodde huvudet skulle klyvas mitt itu av huvudvärken som jag haft i ett par timmar. Kom på att jag inte druckit kaffe under hela dagen och jag överdriver inte när jag säger att så fort jag kände LUKTEN av kaffe så kände jag hur huvudvärken började släppa. En stor Pressbyrå-kaffe och en halvtimme senare var värken borta helt. Koffeinberoende?

Av Caro - 10 maj 2007 23:31

Spenderade en alldeles lövly shoppingafton på Sturegallerians shoppingfest. Bäst sommarklädda man respektive kvinna skulle koras av Babsan och det var 30 nomirerade. Bäst klädda man var en mycket stilig herre med färgglad väst och svart kavaj, väldigt Saint Tropez möter Florida. Bäst klädda kvinna hade på sig en outfit som var mindre sommar; svarta stövlar, svarta tajts, svart tröja, hundtandsmönstrade cityshorts samt rött skärp högt i midjan. Det var allt annat än sommar när man tittade på henne...Inget fel, hon var verkligen jättesnygg, men temat var för som sagt sommar. Min personliga favorit och den egentliga vinnaren var den vackra latinotjejen i rött med de snygga guldröda skorna och det lockiga mörka håret. Den snyggaste accessoaren hon hade var en Canon 400D.

Blev fotad för Stureplan.se som vanligt. Fick oss ett gott skratt när fotografen kom fram. Posing är fan inte min starka sida. Håll in och sträck, typ. Just det ja, sen blev jag en av de 15 nominerade till bäst klädda kvinna. Smickrande.

Av Caro - 10 maj 2007 10:05

Jag vaknade av att jag var hungrig. Magen kurrade bokstavligen så högt att jag trodde det var min väckarklocka. Fixade iordning en omelett av storleken paj, drack ett stort glas vatten på det och kallade det "frukost". Kommer nog inte behöva äta på ett tag efter det här.

Ikväll är det shoppingfest på Sturegallerian som Karol och jag ska på. Roliga erbjudanden kombineras med drinkar och tilltugg. What to shop? Eller ännu viktigare: what to wear?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards