Alla inlägg under maj 2007

Av Caro - 6 maj 2007 13:05

Jag vet inte om det är allergi eller förkylning, men nånting är det. Mina ögon är så pass svullna att ögonfranlinjen knappt syns och jag kan inte ha smink. Jag har ont i tänderna och i ansiktet, precis som jag hade när jag fick bihåleinflammation. Varför just idag? Trivium lirar på Klubben och jag har biljett...Suck...

Av Caro - 5 maj 2007 23:50

Jag är en Star Wars-nörd. Min första kärlek var vid 6-års ålder och det var Luke Skywalker som jag blev alldeles betuttad i. Han var blond och blåögd, ett annorlunda utseende om man är uppvuxen i Sydamerika. Så med detta sagt är det fullt förståeligt att jag utbrister ett litet glädjetjut när vi kommer innanför dörren till polarens lya. I hörnet står han alldeles vit och shiny. Inte Luke Skywalker, nej. Det var en skyltdocka klädd i Stormtrooper-dräkt skala 1:1.

I datorrummet står Darth Vader. Han är 190 lång bara där, men killarna förklarar för mig att han ska egentligen vara 30-40 cm längre. Skyltdockan var tydligen för kort.

Innan tårtan serveras (det var ju trots allt 35-års kalas vi var på) får vi följa med till Robbans lya och kolla resten av samlingen. Han har alla film-fans drömlya. Det första jag ser är Han Solo i gjuten i karbonit uppsatt på väggen, också skala 1:1. I hörnet står Terminator och blänger surt. Huden känns kusligt likt en människas och håret var tydligen äkta människohår. Ryser lite.

Absolut coolast var nog T-800 modellen från Terminator-filmerna. Den var lite över 190 cm lång och alla delarna var rörliga. Just denna har stått på mässor och det finns bara en till  som är exakt likadan i hela världen.

Så coolt. Så nördigt. Så jag. 

Av Caro - 5 maj 2007 23:21

Klänning från H&M
Smycken från Dada's Diamonds
Stormtrooperhjälm från Star Wars
E-11 Blaster från Star Wars

Detaljer och kort från dagen fest kommer imorrn. Har kört min laktosintoleranta mage i botten och den måste vilas inför morgondagens Triviumkonsert. Natti natt.

Av Caro - 4 maj 2007 11:46

Biljardpalatset bjuder på trevligt bar häng. Nej, de hängde inte folk i baren. Tänk så fel det kan bli med lite särskrivning...

Bara "OK" personal skulle jag väl inte kalla dem för. De var faktiskt mycket trevligare än så.

Av Caro - 3 maj 2007 22:36

Hur elak får man vara mot sina barn...?

Pruttkudde liksom...Bilder från Buycostumes.

Av Caro - 3 maj 2007 20:10

Alla har en, till och med syrran. En fotomin. En alldeles egen "Blue Steel". 

Förresten syrran...
Han den trevliga gossen från Bandidos ringde och ville ha tillbaka sin scarf...

Av Caro - 3 maj 2007 17:26

Rebell-Robban sjunger engelska låtar med svensk brytning. Underhållande såhär dags vid Slussen.

Av Caro - 3 maj 2007 11:50

Dags att gå. Sätter hörlurarna i öronen, trycker play. Spränger trumhinnorna och hjärnan ligger på golvet. SMART! Borde ha kollat volymen FÖRST.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards