Alla inlägg den 2 april 2007

Av Caro - 2 april 2007 16:53

Aftonbladet hade en tävling där Sveriges bästa modeblogg skulle koras. Priset gick till Engla's Showroom med hela 44,4%.

Vad i helvete tänkte folk på?

För det första: Engla skriver inte om mode längre. Hon skriver om vädret mer än vad SMHI gör. Folk kunde faktiskt ha röstat på nån eller några med lite mer karaktär som Hanna Fridén och Annika Marklund som klär sig efter egna huvud, skriver intressant och inte är trendslavar eller rädda för att ta en diskussion. Eller varför inte Sura tanten för att hon har grymt bra rescensioner och rebusar.

Men nej.

44 procent av rösterna gick till en person som inte tål kritik och gillar ja-sägare som vill veta vad hon åt till middag. För att de sedan ska hålla med om att det var gott. Den innehållslösa och tråkiga bloggen fylld med reklam, riktat för människor med dålig klädfantasi. Trender är för Engla och medelsvenssons. Mode däremot är för de som vågar vara annorlunda.

Av Caro - 2 april 2007 16:16

Jag är försäljare, inte nån jävla psykolog eller politiker. Klaga på priset hos nån som bryr sig och kan göra nåt åt saken. Bara för att kläderna säger att jag jobbar här behöver det inte betyda att jag faktiskt har betalt för att lyssna på din nasala jävla röst med Lidingö-iii. Sod off.

Av Caro - 2 april 2007 13:12

Lusten att utdela en smocka till min kollega är stor när han, för 5e gången under de senaste 15 minuterna, påpekar att vackra flickor, dvs jag, inte ska svära.

Hemska sexistiska tanke.

Så...om jag hade varit kille så hade det då varit ok att svära tills Gud själv smäller till mig på käften?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards