Alla inlägg den 30 april 2007

Av Caro - 30 april 2007 10:59

Det kändes skumt när hon räckte fram den där lilla slippen. Jag höll den mellan bägge mina händer och kände hur hjärtat skuttade. Smaken av framgång och frihet spred sig i kroppen. Jag hade scorat ytterligare ett vuxenpoäng genom att ta körkort för bil.

Klockan 13 idag har jag haft körkortet i fyra år. Fyra år!! Det var nog ingen, inte ens jag, som trodde att jag skulle ha den så länge. Jag har kört för snabbt, vårdslöst och testat gränser. Jag körde ut på en fotbollsplan med en VW Golf från '82 mitt i vintern bara för att lära mig hur fan man gör handbromsvändningar. Jag har varit fem cm ifrån att krocka med en älg och grät hela vägen hem i chocktillstånd. Sist, men inte minst, jag har krockat. Det var en mobil, en vägg och min bil inblandade och ingen kom till skada. Tur var väl det.

Tur har nog varit den avgörande faktorn i alla lägen. Det är väl tur jag ska tacka för att jag än idag har mitt körkort. Tänk på det om du funderar på att köra hem idag efter ett par valborgsöl. Det är bara tur som avgör om du kör på nån.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards