Alla inlägg den 8 april 2007

Av Caro - 8 april 2007 23:01

Är såå hängmörad biff just nu. Har precis kommit hem från Nine Inch Nails konserten. He.Rre.Gud Ljudet. Stämningen. Låtarna. Och hans röst. Wow. Blev helt kär i gitarristen Aaron Norths sätt att köra kung fu med guran och lira samtidigt. Simultanförmåga och skicklighet.

The hand that feeds var svängig. Mr Selfdestruct var närmast euforisk. Only var jag lite besviken över att den inte hade mer klös i. Konserten i sig var suverän, men ändock finns ett minus. Den enda låten som spelades från den kommande plattan Year Zero var Survivalism. Synd, hade velat höra The greater God samt My violent Heart som bägge finns att lyssna på deras MySpace om man inte orkar vänta på skivsläppet den 17 april.

Av Caro - 8 april 2007 22:47

Hade knappt hört nånting av Ladytrons material när jag fick reda på att de skulle lira förband åt NiN. Lånade alla skivor som jag kunde få tag på och lyssnade igenom och blev glatt överraskad när jag stod inne på Annexet och insåg att Helen Marnie låter lika bra live som hon gjorde på skivan. Om inte bättre.

High Rise, Destroy everything you touch och International Dateline, alla från albumet Witching Hour, var helt otroliga live. Underbart kaxig electronica när den är som bäst.

Missar de på Debaser imorrn och det tycker jag är väldigt synd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards