Alla inlägg under juni 2007

Av Caro - 20 juni 2007 19:40

Varför fanns inte såna här coola grejer när jag var liten? Städningen hade ju blivit hur kul som helst. Hur mycket roligare skulle det inte blir om man hade TVÅ såna? Bumper cars i ens eget hem! Dubbelt så roligt om syskonkärlek är inblandat dessutom.

Bilder från Yankodesign.

Av Caro - 20 juni 2007 16:27

Hur många kalorier bränner man på att spela Wii Tennis i 1½ timme? Jag undrar för att jag var svettig och nära utmattad när jag stängde av, precis som efter ett "riktigt" träningspass. Hur otränad är jag, kan man ju fråga sig.

En sak är i alla fall säker. Jag kunde ha varit bättre tränad om jag hade haft ett PS2 och Dance Revolution eller Guitar Heroes I & II att leka med. Det är billigare än gymkort och jag behöver aldrig lämna lägenheten. Bra investering. Ännu bättre resonemang.

Av Caro - 19 juni 2007 22:00

Rilles buske var jättefint trimmad i början, men nu, en bit in på vårt förhållande ser den faktiskt lite ojämn ut. Det är mer bevuxet på vänster sida än på höger och jag ogillar att den är osymetrisk. Det ser liksom dumt ut ur vissa vinklar. Den behöver en kvinnas handlag, men jag fick inte ens komma i närheten med saxen. Rille skulle promt ta hand om sin buske själv. Hap.

Uppdatering:


Rilles buske, fortfarande otrimmad.

Av Caro - 19 juni 2007 12:03

Jag fyller 28 år om exakt 10 dagar därav planerandet av fest. Nu när folk har frågat var jag bor så ställer de nästa fråga: "Vad önskar du dig?".

Förslag
Presentkort på Swahili Bob's tattoo & piercing, "Lock me up"-halsband från Dada's Diamonds, receptet på Texas Longhorns Margaritas, presentkort på MAC Cosmetics eller Make Up Store, en pint Margaritas från Texas Longhorn, Segway-tur i Stockholm, en fika, en sunkrunda med tillhörande förfest, ostron på en fin restaurang, fallskärmshopp, receptet på Caliente’s Sangria, high-speed båttur, en glass med tre kulor (saffran, chocolate chip & hjortron) och tre laktostabletter så min mage klarar av glassen.

[Parentes]
Den roligaste födelsedagspresenten jag nånsin fått var av Gabbe och Martin som fick mina närmaste vänner att inhalera helium från ballonger för att sedan sjunga ja må hon leva med smurfröster. Jag skrattade så jag kroknade.
[Slut på parentes]

Sånt gillar jag. Upplevelser. Det väger så mycket mer än nånting materialistiskt. Prylen du får i födelsedagspresent kanske du inte minns hela livet, men heliumsång eller fallskärmshopp lär man aldrig att glömma. Såvida man inte blir senildement, förstås.

Av Caro - 16 juni 2007 00:00

Det är inte varje dag man får ge bort ett bollhav. I och för sig är det inte varje dag som Lillstrumpa har namnfest. Vid en fin stuga nånstans innan Fagersta firades hon med solsken och tårta, en massa presenter och trevliga gäster.

Klockan 18
Möter upp Ina, vars rosa klänning var framhävde hennes Madeira-bränna ännu mer. Själv ogillar jag solen. Premiärvisning för Pilgrim+ på Dramatens terrass. Vackra människor (hello Colin Farrell-kopia!) varvat med en halvsnygg kollektion av 26 smycken som lanseras i oktober i år. Habegäret knackade mig på axeln och föreslog två armband med berlocker.

Klockan 21.30
Tjejerna kommer över. Drinken avklarad, åker till Kvarnen där möhippa firas i fem minuter. Mina lyckoönskningar går till käraste barndomskompisen Tessan som gifter sig om två veckor. Taxi till Solidaritet. Musik: mycket blandad. Den kille som säger att det inte finns snygga tjejer ute på Sthlms klubbar har totalt missat Solidaritets bv där alla var jättesnygga åtminstone till klockan 01.30 Det är då man ser vad alkohol gör med människor. Tar en taxi hem och får dämpa implusen att kliva av vid Teatron och ta en drink innan hemgång när fötterna gjorde sig påminda. Aj. Aj.

Av Caro - 14 juni 2007 17:50

Har äntligen flyttat på mina resdagböcker från resesajten hit och därför finns de uppe som senaste, men daterade nån gång 2005.

Av Caro - 13 juni 2007 22:12

Dessa två filmer ska absolut inte jämföras med varandra. De spelar inte ens i samma liga. Det enda de har gemensamt är att bägge är polisfilmer. That's it.


Reno 911: Miami handlar om ett gäng snutar som är bjudna till en poliskonferens i Miami. Efter ett terroristattentat är det här gänget de enda snutarna i staden Miami med kaos som följer därefter. Hela filmen är pinsamt roligt. Det kan vara allt från Dangles tajta kort-korta shorts till ful tutt-tatuering och krockar i polisgaraget. Filmen är en hjärndöd komedi, i typisk Comedy Central-anda, som uppskattas bäst efter ett par öl eller dagen efter alla de där ölen.




Hot Fuzz kretsar runt polismannen Nicholas Angel (Simon Pegg), Londons svar på supercop. Han är så bra på sitt jobb att han får alla andra snutar att framstå som latmaskar och med det som anledning blir han förflyttad till en slumrig by där alla känner alla. Simon Peggs minspel är priceless, han ser helt galen ut hälften av tiden. Filmen är en korsning mellan den typiska Hollywood-snutfilmen och engelsk bed & breakfast, Bad Boys i engelska landsbygden om man så vill. Humorn är underbar och man skrattar för att den är verkligen vansinnigt rolig. Popcorn som filmsnacks är inte att rekommendera såvida du inte vill sätta de i halsen när du skrattar.

Av Caro - 13 juni 2007 17:21

Jag har ett skavsår som är lika stor som en femkrona på vänster fot. Tack nya ballerina-skor som åker upp på Tradera inom snar framtid. Jag har också...
¤ ätit två 90 grammare till lunch.
¤ druckit nästan 1,5 liter 7up.
¤ kollat på Elvis som usel skådis i Jailhouse Rock.
¤ missat Madzias födelsedagsfirande pga ont i huvet och tänderna.

Härnäst: gnäll. Mycket gnäll.

Ovido - Quiz & Flashcards