Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Caro - 2 maj 2008 02:29


Enligt MAC News Network lämnades det nyligen in en patentansökan för en expansion av sensorn jag har.  Fler sensorer ska läggas in i kläder (säkert specialdesignat av Nike för ändamålet), men även också i sportutrustning som cyklar eller golfklubbor och gymutrustning. Förutom detta ska den mäta bland annat kroppstemperatur, hjärtrytmen, blodtrycket, vätskenivån i kroppen och genom GPS kan man dessutom hålla koll på vilka sträckor man sprungit. Allt detta till favoritmusiken från Iphone eller Ipod Touch som dessutom ska kunna röststyras.


Hur bra som helst ju!

När släpps det?

Till sommaren, självklart. 

Av Caro - 2 maj 2008 00:59

Mina löparvänner: handledsvikter på 0.68 kg/st, sensor (i skon) och löpaskorna, allt från Nike. Armbandet från Belkin och den största motivationen Ipod Nano, Product RED.


När jag fattade att jag skulle behöva åka i över en timme för att klättra ensam i Osaka blev jag alldeles förtvivlad. Vad skulle jag göra nu? Med lite sponsring (läs: julklappar) från Rilles och mina föräldrar köpte jag de bästa träningsprylarna jag haft: Löparskor med tillhörande Nike+ sensor och en Ipod nano. Det är ett köp jag hittills inte har ångrat.


Kort sammandrag: Nike tillverkade skon som man petar ner en sensor i. Sensorn har kontakt med din Ipod med hjälp av en USB-liknande kontakt. I Ipodens meny väljer man Nike+, en knapptryckning senare är den igång. Sensorn kommunicerar med din Ipod och registrerar hur långt du springer, hur många kalorier du bränner, på hur kort tid osv. Allt detta till din favoritmusik. Resultatet kan du spara på nätet, på Nike+ hemsida och man kan se framsteg, lägga upp mål och tävla mot andra löpare en halv värld bort.


Jag är kär i det här kitet.

Det är min största motivation till att gå ut och springa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards