Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Caro - 3 maj 2008 16:30

...gick vi ner till floden för att pusta ut och äta resten av matsäcken. Satt paranoid under mitt parasoll och höll utkik efter örnar medan jag tog små tuggor av mackan.


Det var inte bara vi som doppade fötterna.


Rille, i Marbella-outfit, posar när jag ber honom.


Nånstans här bestämmer vi att vi ska gå ut och ta ett par öl vid floden senare ikväll för att lära känna de nya kursarna. Allt detta efter en powernap.

Av Caro - 3 maj 2008 16:00

Skolan anordnade en skolutflykt till Hidari Daimonji, den 231 meter höga "rakade" kullen med kanji för "dai" på, som ligger väster om Kyoto. Det var 31 grader varmt och skinande sol. Inget promenadväder direkt, men det gick ändå.











Dålig bild på Hidari Daimonji.


Rille och Henke, glada som få i en proppfull och varm buss på väg till kullen.


Skugga hela vägen upp i 30 graders värme.


Danne, climber och poser deluxe.


Väl framme vid mitten av "dai"-tecknet åt vi matsäck, blev bjudna på vin av rektorn och det pratades om klättringen på Fujisan. Folk var helt slut, men vi fortsatte vidare till toppen av kullen.


Det var inte lika kul att gå ner som det var att gå upp. Det var förrän då jag märkte hur trött jag var kroppen. Det här kommer nog att kännas imorrn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards