Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Caro - 17 maj 2008 17:46

Tillsammans med Viktoria utforskade jag den en-månad gamla Mina byggnaden i Kyoto. Galet mycket fina butiker däribland Steve Madden, Godiva Chocolatier och Sole Out. Den sistnämnda är en sko-och-väskbutikskombo med märken som Nine West, Anne Klein och J.Lo Som den lilla sko- och väsksamlaren jag är, blev jag kär i minst fem par, kollar priset och får syn på märket. Jessica Simpson? Döm min förvåning.


Godivadoppade jordgubbar


Utanför Godiva Chocolatier var det som vanligt på en lördag 10 meter kö. Finner jordgubbarna lockande, pralinerna vackra och just idag orkar jag bara inte vänta. Ska jag ha choklad utan väntetid får jag ta det på en vardag innan klockan blir fem på eftermiddagen.


Vi fick besök av representanter från Blueberry. De ville kolla läget på kvalitén på skolan vi går i, studentbostäderna och privatbostäder bland annat vår lilla lägenhet. Allt detta i syfte att informera framtida studenter bättre. Sånt är ju bra! Det var kul att kunna framföra mina synpunkter direkt till ansvariga och förhoppningsvis blir det en förbättring på infofronten.

Av Caro - 17 maj 2008 08:41

Framför Villa Kujoyama's coola arkitektur


Gott vitt vin, trevliga nya människor och nya bekantskaper på Villa Kujoyama-festen ikväll. Tack vare vår nya bekantskap Brett fick vi träffa många nya ansikten som inte bara var urtrevliga, de hade hade också tålamod med min nybörjarjapanska.


Digitala visitkort genom telefonens IR eller bluetooth togs emot och utdelades. Nästa helg ska vi till Osaka med de vi lärde känna ikväll för att gå och kika på Disneyparaden. Ser fram emot det.


På väg hem genom partygatan Kiyamachi ser vi hur flera bär sina överförfriskade vänner som om de vore skadeskjutna soldater. Med armen över kamratens axlar och med ett halvt medvetslöst intryck i ansiktet snubblar de fram medan ett och ett annat "sumimasen" hörs genom folkmyllret.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards