Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Caro - 12 maj 2008 17:40

Det här är uteserveringarna längs Kamo Gawa som sträcker sig ett par kilometer. Bäst med dessa är de ibland har tatamimattor och låga bord där skorna tas av innan man får sätta sin fot på serveringen. Andra ställen har vanliga bord och stolar.


Jag föredrar de med låga bord. Det är något med att sitta på golvet och softa som jag verkligen gillar. Lite grönt te och en sötsak till och jag är lycklig. Inga filtar runt benen här inte, vädret är bra som det är.

Av Caro - 12 maj 2008 17:35

Imorse hämtade jag ut mitt arbetstillstånd. Ja, eller nåt liknande.


På själva pappret står det att jag får tillåtelse att engagera mig i andra aktiviteter än de som jag först fick visum för. Det innebär att jag får arbeta till en gräns av 4 timmar per dag, max 28 timmar i veckan, inom branscher som inte har med "nöjen" att göra. Med "nöjen" syftar man på den, genom Japan, utsträckta "vattenbranschen"; hostess eller värdinna eller andra yrken som exotisk dansare. Fniss.


Jag har frågat runt lite angående vad man inte får jobba som och det verkar som att bartender på nattklubb är gråzon och bartender på finare restaurang är ok. Servitris eller flippa burgare är däremot ok och då har man ett schema på 5 dagar i veckan, ledig två och, som sagt max fyra timmar.


Det jag riktigt har förstått är hur jag ska hinna med studier om jag jobbar fyra timmar per dag plus restid till/från jobbet när den studietakten vi har redan nu är ganska krävande.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards