Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Caro - 21 maj 2008 14:39

Efter middagen bestämmer vi oss för att gå till Häägen Dazs för efterrätt.

Till vår stora förtret är det STÄNGT för renovering till nån gång i juli.


Vad är det för fel på den här stan?!


Först stängde Baskin & Robbins och då gick vi till konkurrenten Häägen Dazs för att vi inte hade nåt val. Nu när man vant sig vid konsistensen och de få smakerna så stänger de jävlarna också. Köpte glass på konbini som tröst, men det kändes inte lyxigt alls. Ingen glassbar, inga smakprover, inga stolar, ingenting.


Sen hittade vi 18 cm kött och då kändes det som att världen blev lite bättre igen. 

Av Caro - 21 maj 2008 11:33

Det är såna här grejer jag aldrig skulle komma på att göra för mina vänner.


 

Viktoria står på korsningen Shijo-Kawaramachi och håller upp en skylt som det står "GRATTIS" på. Hennes kompis Maja fyller år idag. Det här är bättre än ett vanligt födelsedagskort, enligt mig.

Av Caro - 21 maj 2008 10:03

Precis som jag misstänkte.

I och för sig ser den lilla kabraten ut att vara bra mycket större än vad den egentligen var.

Det mest intressanta var att den stod mycket stilla när jag - skräckslagen må tilläggas - tog första fotot. Sen gick den lugnt vidare. Stannade när Rille tog nästa bild. En linslus kanske? Efter det tackade jag för fotosessionen och trampade ihjäl den med mina Gucci-skor.


Det sista var ett skämt.

Jag äger inga Gucci-skor.

Av Caro - 21 maj 2008 03:23

Innan Japan besökte jag vaccincentret och bad att få bli vaccinerad mot japansk encefalit. Sjuksköterskan skrattade åt mig och sa att såvida jag inte tänkte sova utomhus eller kela med grisar på japanska landsbygden så var jag säker från encefalit. Men myggen då, påpekade jag. Nää, det finns inte så många mygg i storstäderna heller, blev svaret.


Jag tjatade mig till vaccinationen ändå. Japansk encefalit är ju trots allt hjärninflammation som sprids just genom infekterade mygg och nej,

botemedel finns inte. 


Nu har de små jävlarna i alla fall vaknat och hittat mig. Det är alltid så här, varje år och oavsett land jag befinner mig i. Jag hatar dem. De älskar mig. Ofta brukar jag känna när de landar på mig, men inte den här gången. Det är ju japanska ninja-mygg som vi snackar om. Själva myggbetten är lika stora som en-kronor och skiftar i fin rödlila nyans och gör sig jättefint mot mina alabastervita ben. Får bli knästrumpor idag också.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards