Direktlänk till inlägg 29 maj 2008

En månad innan 29

Av Caro - 29 maj 2008 02:40

Om en månad fyller jag 29 år.

Jag har än så länge två saker på min dröm-önskelista, bägge två helt osannolika att jag kommer få och därför heter det DRÖM-önskelista. För den som inte förstår vad dröm-önskelistan är så kan jag dra några exempel; det är som att önska sig uppehållstillstånd i Japan eller att Mumintrollet låter mig köra hans Mini Cooper S på väg till vår middag på Taipei 101. Chanserna finns med andra ord, men de är små. MYCKET små.


Önskegrej 1

Surprise! En väska.


När jag var 12 år gammal och var helt oförstörd vad gällde dyra märken såg jag en svartvit bild på Jackie Onassis i en spansk skvallertidning. Till sin fina klädsel (jag gissar Chaneldräkt) bar hon på en liten svart väska med mina initialer, där ett av C:na var spegelvänd, och jag tyckte den var så fin. Det visade sig sedan att den väskan var en Chanel 2.55 och kostar mer än vad min första bil gjorde. Jag vill dessutom inte ha en kopia, jag vill ha den riktiga väskan för det är jag värd. Efter att ha tafsat på den i Chanelbutiken i Osaka känns det inte som att jag kan ha en något annat än DEN.



Önskegrej 2




Snabbare och bra mycket fräsigare än en Segway är Deus Ex Machina och är en blandning mellan hoj och, tjaaa, framtiden? Fan vet jag. Tanken på att susa fram i denna 120 km/h ger mig snabbare hjärtrytm och svettiga handflator.

0-100 på tre sekunder. Nä, jag vet att jag inte kan köra denna på snö. Krockar jag förlorar jag kanske huvudet då hjälmen verkar sitta fast i armaturen på denna skapelse. Den sänks till väldigt-nära-marken-position ju snabbare man åker. Deus Ex Machina är inte barnvänlig, är värdelös inför Ikea-besök och du kan inte skjutsa kompisar. Min enda fråga är vilken körkort det är som gäller på denna. Nån som vet?

 
 
Storm

Storm

30 maj 2008 08:28

Allt annat än A-kort är nog vansinne, tror jag.. Det har redan varit många olyckor med s.k quads där föraren har B-kort och inser inte att en sån måste köras mer som en hoj än en bil..
oj, en månad kvar.. bortsett från mumintroll, vad ska hon göra dådå?

http://stormis.multiply.com

 
Lillsyrran

Lillsyrran

30 maj 2008 14:46

Saknar dig såå mycket syrran !
hoppas du har de nice i Japan ses snart

http://caro.bloggagratis.s

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards