Alla inlägg den 7 april 2008

Av Caro - 7 april 2008 21:35

Monorail från JR's Maihama station


Jag hade aldrig varit på något Disney Resort tidigare nånstans i världen och jag måste verkligen säga att jag var skeptisk. Efter att ha sett reklam på tv för Disneyland och hur föräldrar och barn ser överspelande lyckliga ut så fick jag redan där avsmak. Dessutom är inte Disney min grej, har liksom vuxit ur det där.


Men.


När jag själv stod där och gapade och insåg hur fint allt var.

När jag köpt mimmi-öron.

Hur tecknat allt ser ut med alla minutiösa detaljer och färg trots grå himmel och regn till och från.

När jag åkt allt som fanns att åka i parken och sett alla shower.


Då insåg jag vilken jävla kramp jag hade i käken och i ansiktet.


För att jag skrattat som en tok efter att blivit livrädd i Tower of Terror.

För att jag gått omkring och lett fånigt och överspelande hela dagen.

För att jag, trots blöta fötter, lite frusen och trött, fortfarande var glad i dagens slut.


Egentligen är ord överflödiga. Disney Sea i Tokyo var speciellt och helt klart värt ett besök.


Med öronen på i Tokyo Disney Sea's Cape Cod

Av Caro - 7 april 2008 15:04

...var vi har varit...

 

Ovido - Quiz & Flashcards