Alla inlägg den 24 april 2008

Av Caro - 24 april 2008 04:47

Jag är så dålig som någon kan bli när det kommer till att rita så när vi i skolan inte skulle använda ord och bara rita blev jag upprörd. Jag suddade minst 50 gånger per streckgubbe och jag svor. Verkligen skitusel.


Sen tittade jag på Rilles bild.


Och jag kunde inte sluta skratta.

Högst upp står det watashi (jag), kuni (land), namae (namn).

Det här är alltså Rille.

Nihon ni kuru mae ni - före Japan - jobbade Rille med det här.

Rubriken är kirai na koto, nigate na koto vilket betyder saker man ogillar att göra och saker som man är dålig på. Han har oftast inte tid för sina hobbys (filmtittande och PSP:n) för att skolan tar så mycket tid. Denna bild illustrerar just detta. Notera de ihopknölade uppsatserna.


Mina bilder såg ut som nånting en treåring ritat. Det enda som saknades var att fröken skulle komma fram och säga "vilken fin raket!" för att jag skulle svara "mäh, det är ju Spindelmannen och Xena som slåss mot Bumbibjörnarna ju...". Sad, but true.

Ovido - Quiz & Flashcards