Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Syrran åker hem, lika bra att säga som det är

Av Caro - 9 april 2008 13:31

När vi sitter på Kansai flygplatsens Starbucks efter incheckning slår det mig att jag inte kommer få träffa min syster Carina förrän i september. Det är långt till dess och ja, systrarna kommer att vara saknade. Grät en skvätt på bussen och det så känns tomt nu när hon åkt.


I september kommer jag hem till Sverige.

För bara tre veckor.

Richard och jag ska lägga in ansökningen för ytterligare ett år i Kyoto.


På sätt och vis är det inte ens oväntat.

Det är ju nånting speciellt med Japan. Den går in via ögonen, in din själ och hjärta och vägrar att komma ut.

 
 
Thomas

Thomas

10 april 2008 11:21

Avsked av nära och kära är alltid svåra.


Ja du, garderober är märkliga tingestar. Själv öppnar jag min garderob och inser att jag äger 95% uniformpersedlar. Samt att de få kläder som är mina egna faktiskt har krympt sedan sist. Fukt i garderoben? Onda små skräddarintreserade vättar? Det kan ju inte vara så att jag gått upp i vikt de sista 14 åren på den underbara tunnelbanan.

Ett år till i japan, det låter helt underbart. Nu trivs verkligen där! Härligt! Som jag sagt tidigare, synd att jag själv är så feg av mig att jag fortfarande sliter i saltgruvorna i stället för att bryta sig fri och pröva vingarna. Vem vet jag kanske är höjdrädd...?

Men jag SKA till Tokyo någon gång, snart, kanske. Semestern räcker ju inte till...


http://www.zorki.se

 
Caro

Caro

11 april 2008 11:57

HAHA! Den känslan hade jag också när jag jobbade. Fan va lite kläder jag har var tanken som slog mig om och om igen, speciellt om man skulle ut på krogen. Uniform varje dag är bra, då slipper man kolla vad man ska ha på sig, hehe.

Vi trivs i Japan. Det känns som att ett år till kan vara bra för oss. Vi testkör vingarna ett tag till, får se vart det för oss. Högre upp i kunskapsstegen, kanske?

Tokyo är en galen stad. Akta dig Thomas, du kanske blir förälskad i den och stannar.

http://caro.bloggagratis.se

 
Steff

Steff

12 april 2008 13:47

Lilla Hjärtat! Jag förstår dig 100%! Själv önskar jag kunde hälsa på redan idag och längrtar efter att krama om er! Lovar att inte vara för besvärligt om detta händer ok?!
Kram mina älsklingar

http://caro.bloggagratis.se

 
Caro

Caro

13 april 2008 15:31

Steff:
Haha, inga problem :D

http://caro.bloggagratis.se

 
Ina

Ina

15 april 2008 13:41

Shit vad jag saknar dig gumman. På riktigt, hur ska jag överleva ett helt år till?

http://starina.blogg.se

 
Caro

Caro

16 april 2008 01:40

Jag fattar inte heller hur jag ska överleva utan ditt sällskap. Det kändes grymt på alla sätt att fatta detta beslut, men jag måste verkligen passa på nu när jag är här...

Då blir du ju tvungen att komma hit. I alla fall för en veckas shoppingmaraton :D

http://caro.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards