Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Caro - 4 juni 2008 16:24

Eftersom jag gnäller satan på Crocs-tofflan och dess fulhet som gör att jag vill riva ut linserna på mig själv när jag ser dem, kommer två toffeltips från fascist-fashionistan som då & då kommer fram hos mig.


De ser mer ut som en dödsfälla för uppsvullna fötter under en varm sommar. "Kassler" får jag upp i huvudet när jag tänker på mina stackars fossingar i gladiatortofflor, men trots det vill jag ett par. Galet snygga skor, men jag vill ha mina i storlek 39 och det finns inte att finna här.






Förutom gladiator-tofflorna som världen, inkl. jag, verkar ha fått dille för, är de japanska trätofflorna geta alltid high fashion här i Kyoto. Jag såg dem i höstas, lite grann under vintern och nu under våren verkar trenden hänga kvar. Har inte provat, men de ser så fina ut, men verkar svåra att springa till tåget i. Kan tänka mig att "kasslerfötter" inte är något som förekommer med dessa beauties på. Dessa i japansk 25:a skulle inte vara helt fel heller.

BUBBLARE

Mina och syrrans fossingar i okobo i Gion


Tycker du det är jobbigt att gå i 5-10 cm klackar? Går du dessutom med böjda knän för att klackarna är för höga och dina ben klarar inte att räta ut sig? Då tycker jag att du ska testa Okobo, mer känt som maiko-tofflan, bara för att ha något att verkligen jämföra med. Jag har gått i allt från stilletklackar en helkväll till 12 cm kilklack på catwalk, men att gå i okobo i en halvtimme är förenat med livsfara. Till nästa gång jag ska ha på mig maiko-tofflor ska jag ha fan ha hjälm och handledsskydd och eventuellt spruta på mig stabiliseringsspraj. Toffla är den direkt inte heller och därför hamnar den på bubblare. Jag vill ha dessa som bokstöd dock.

Av Caro - 4 juni 2008 16:04


Jag har sett alldeles för många i Kyoto med crocs nu och de har inte ens varit turister. Får lust att skrika "INTE I JAPAN OCKSÅ!", slita av dem crocsen , hålla bensin, tuta på och springa därifrån.


Men jag vill inte verka konstigare än vad jag redan är som lång utlänning med stor näsa i Kyoto.

Av Caro - 4 juni 2008 03:08

Typisk reklam


De som klagar på att porr-spam är jobbigt vet inte hur bra de har det.


Två till tre gånger i veckan dimper det ner reklam från porrklubbar och porrvideobutiker direkt i vår fysiska brevlåda. Tidvis är det faktiskt ganska lustigt. Vid något tillfälle fick vi reklam från nån klubb där tjejen på kortet hade svans och öron a la manga style. Skoluniform och lack och läder har jag också sett reklam på. Mycket intressant, det här med preferenser.

Ovido - Quiz & Flashcards