Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Lite mer om Pick up Artists

Av Caro - 23 juni 2008 15:38

Maria kommenterade på ett tidigare inlägg:


"Jag såg en brittisk dokumentär om pickup artists för en månad sedan. Det var alla möjliga killar du kan tänka dig som gick på sådana boot camps och jakten som filmades ute på en klubb var vidrig. Och full av hyckleri när en av bootcampdeltagarna nojjade över om han skulle kunna hitta en flickvän eftersom tjejer helt plötsligt verkade vara slampiga och opålitliga. Själv hade han natten innan hånglat upp 25 tjejer. På samma klubb."


Det finns många såna dokumentärer om PUA (Pick up Artist) i omlopp just nu. Jag såg "the art of seduction" för ett par minuter sedan och jag finner det fortfarande lika roande mycket pga dessa män bryter ner sig själva utan att de fattar det. Hur blir det i framtiden när de funnit "the one"? Kan de lita på sin partner eller blir det ett liv i svartsjuka för att de VET att vilken PUA som helst kan sno just hans kvinna? Och vilken kvinna vill leva med en Pick Up Artist som kan få återfall? Det är ju inte som att dessa mäns syn på kvinnor förbättras ju mer game de får.


Vissa män söker sig till en terapeut, andra betalar sig in i seminarier. I bägge fall verkar det resultera i bättre självförtroende, både på gott och ont. Man behöver inte ens gissa sig fram till vad som fungerar bäst långsiktigt.

 
 
Ingen bild

Niclas Stockenstrand

23 juni 2008 20:41

Efter allt det här pratet om manlig osäkerhet så tror att det kan vara dags för något lite lätt homoerotiskt:
http://fr.youtube.com/watch?v=hZuCNMNcDf8

 
Caro

Caro

24 juni 2008 04:01

Haha!
Manlig säkerhet med vapen och allt, as we know it ;)

http://caro.bloggagratis.se

 
RedBear

RedBear

24 juni 2008 19:56

Var bara tvungen att lanka till din blogg. En av de mest intressanta jag last pa lange! Ha det sa bra i Japan, halsningar fran Canada, lol.

:) lina

http://redbear.blogg.se

 
Caro

Caro

25 juni 2008 03:11

Hej Lina!
Tack för den fina komplimangen och länken :)
"Internet is down", jag hade reagerat som du. Jag panikar om det går för långsamt liksom...

http://caro.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caro - 18 juli 2008 13:17

Som ni säkert redan förstått har jag bytt bloggportal. Att inte kunna blogga med iPhone var droppen som fick denna bägare av trassel och irritation på bloggen att rinna över och nu flyttar jag. Under veckan som gått har jag pysslat med design och ko...

Av Caro - 12 juli 2008 06:07

Gick inte så bra det där.   Denna blogg stödjer inte Safari i vanliga fall och definitivt inte Safari på iPhone, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade sett fram emot att blogga från Rilles telefon, men nu går inte det.    Överväger nu mer än någonsi...

Av Caro - 11 juli 2008 02:51

Rille kommer instövlandes, trött och svettig efter en sömnlös natt utanför Bic Kamera vid Kyoto Station. Jag får förklaringen att klockan 08.30 kom Bic Kamera-personalen och gav alla övernattare kölappar sen fick köarna också fylla i personuppgifter ...

Av Caro - 10 juli 2008 18:56

Rille sover inte hemma inatt.   Han sover med Brett utanför Bic Kamera i syfte att sätta handskarna på en iPhone som släpps imorrn klockan 11 imorrn.   Rille rapporterar live att det är runt 15 personer som står utanför Bic Kamera och att det kommer...

Av Caro - 10 juli 2008 18:31

Det har varit en tuff vecka med provresultat och ny grammatik till förbannelse. Efter skolan tog jag en siesta och vaknade 20.30. Skönt. Jag är piggare nu än på hela veckan, tänkte jag och drog till Starbucks.   Klockan har hunnit bli 21.30 när jag k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards